Szkoła Podstawowa nr 1 im. Konstytucji 3 Maja w Kaliszu
Szkoła

Pedagog

Pedagog szkolny: mgr Julita Kowalska

Godziny pracy pedagoga szkolnego klas I-IV pani Julity Kowalskiej

w roku szkolnym 2022/2023

Poniedziałek 10:45-13:45
Wtorek 11:30-14:30
Środa 08:45-10:45
Czwartek 14:30-15:30
Piątek -

 

Harmonogram zadań wychowawczo-profilaktycznych

Program Wychowawczo-Profilaktyczny 2023-2024

Lęki, smutek M. Łuba

NIK uzaleznienia

Prezentacja tyton--dopalacze--narkotyki

Prezentacja o otylości

Prezentacja o tolerancji


Zgłoś się do pedagoga szkolnego gdy:

  • Czujesz, że nikt Cię nie rozumie, jesteś samotny.
  • Nie potrafisz porozumieć się z nauczycielem.
  • Masz problemy rodzinne, znajdujesz się w trudnej sytuacji materialnej.
  • Masz problemy w nauce i nie wiesz jak je rozwiązać.
  • Chcesz się podzielić swoją radością, sukcesem.
  • Chciałbyś pomóc innym, nie wiesz jak to zrobić.
  • Masz ciekawe pomysły, którymi chciałbyś się podzielić.

Jeśli masz problem napisz pedagogsp1@vp.pl lub zadzwoń 513-176-155

Pedagog radzi...

W przypadku braku w domu wystarczającej liczby komputerów możecie Państwo borykać się z problemem dostępu do laptopa lub komputera.
Proponuję wykonać proste czynności, które wspomogą prace zdalną w domu:
1.Sporządzić harmonogram dostępu do laptopa, komputera, telefonu.
2. Określić czas korzystania ze sprzętu przez każdego z domowników.
3. W czasie pracy domowników zadbać o ciszę i komfort .
4. Określić ilość i długość przerw.
5. Zadbać o zajęcia dla dzieci w czasie pracy rodziców ( wycinanki, lepienie z plasteliny, zabawy tematyczne, gry planszowe, malowanie farbami, czytanie książek, słuchanie audibooków).

Drodzy Rodzice i Opiekunowie!

W tym szczególnie trudnym okresie zagrożenia zakażeniem oraz izolacji i niepewności, służę Państwu poradą i wsparciem.
W razie potrzeby proszę o kontakt na mój adres e-mail: julita.kowalska@sp1.kalisz.pl
Informuję iż Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna Nr 1 w Kaliszu prowadzi konsultacje telefoniczne z psychologiem, pedagogiem i logopedą .
Godziny pracy placówki od 08.00 do 13.00.
Numer telefonu do poradni: 62- 764 -00-00
W szczególnie pilnych, uzasadnionych przypadkach możliwy jest indywidualny kontakt z poradnią po wcześniejszym ustaleniu wizyty telefonicznie lub mailowo: poradnia@ppp1kalisz.pl
Życzę zdrowia i wytrwałości!
Do zobaczenia niebawem!

Pedagog szkolny poleca!

Wsparcie psychologiczne w obliczu pandemii!

Fundacja Vis Salutis wydłuża do dnia 13.04.2020 roku okres, w którym psycholodzy i psychoterapeuci pro bono będą udzielali wsparcia emocjonalnego drogą telefoniczną. W okresie tym osoby zarażone, poddane kwarantannie, pracownicy służb bezpośrednio zaangażowanych w opanowanie pandemii oraz wszystkie osoby potrzebujące wsparcie psychologicznego, będą mogły z niego skorzystać przez 7 dni w tygodniu w godzinach 10:00-18:00 pod numerami telefonu: 888-900-980 oraz 888-960-980, (połączenie płatne zgodnie ze stawkami operatora osoby dzwoniącej).

Pomoc psychologiczno-pedagogiczna!

Szanowni Rodzice i Opiekunowie  

Informujemy, że Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna w Kaliszu oferuje codziennie dyżury telefoniczne psychologów i pedagogów w godzinach 8.00-13.00. Ponadto 2 kwietnia 2020 roku  dyżur pełnić będzie psycholog p. Katarzyna Salamon. Kontakt telefoniczny do poradni: 62-764-00-00  lub kontakt e-mail katarzyna_salamon@interia.pl.

Gdzie można uzyskać wsparcie psychiczne w związku z pandemią?

1. Powiatowa Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna, ul. Parkowa 1 w Opatówku,
tel. kontaktowy: 62 752 94 47 lub przez e-mail: poradnia@powiat.kalisz.pl.
2. Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie, Pl. ŚW. Józefa 5 w Kaliszu, tel. 62 501 42 92.
3. Wojewódzki Szpital Zespolony im. L. Perzyny w Kaliszu - oddział psychiatryczny,
ul. Poznańska 79, Kalisz, telefon 62 757 91 88, 62 757 91 47 lub przez stronę internetową www.szpital.kalisz.pl.
4. Psychiatryczny Zakład Opieki Zdrowotnej Zdrowie, ul. Lipowa 5 w Kaliszu,
tel. 62 757 17 30, 62 757 17 30.
5. Centrum Medyczne Multimed, ul. Majkowska 13a w Kaliszu, tel. 62 501 86 18, 782 899 298 lub przez stronę internetową: www.multimed24.pl
6. NZOZ Specjalistyczne Centrum Synapsa w Kaliszu, ul. Obozowa 1 w Kaliszu,
tel. 500 093 554, 62 766 78 76 lub przez stronę internetową: www.synapsa.kalisz.pl.
7. Konsylium, ul. Karłowicza 4 w Kaliszu, tel. 62 767 23 28 lub przez stronę internetową: www.konsylium.pl.

Pedagog poleca!

Drodzy Rodzice!

Warto obejrzeć z dzieckiem film, który w prosty sposób wyjaśnia nam obecną sytuację epidemiologiczną, tłumaczy pojęcie co to jest wirus i jak z nim walczyć. Zapraszamy na seans! Link do filmu poniżej:

https://www.youtube.com/watch?reload=9&v=H0mx90NbvuM,

Pedagog szkolny radzi!

Te wskazówki pomogą w zdalnej nauce:

1. Samodzielnie lub prosząc o pomoc rodziców zorganizujcie swoje miejsce pracy. W danym dniu macie zajęcia zgodnie z przedstawionym planem lekcji przez wychowawcę.
2. Bardzo uważnie zapoznajcie się ze wszystkimi materiałami przygotowanymi przez nauczyciela, a także z terminami wykonania zadań i sposobami przekazania rozwiązań. Uważnie czytajcie polecenia – jeśli macie wątpliwości, wykorzystajcie - proponowane przez nauczyciela przedmiotu formy komunikacji - w wyznaczonym przez niego czasie, by wyjaśnić je z nauczycielem. Pamiętajcie o zachowaniu odpowiedniej formy grzecznościowej oraz podpisywaniu wysyłanych prac.
3. Jeśli macie rodzeństwo w wieku szkolnym, a w domu nie ma odpowiedniego sprzętu dla każdego z Was, wychowawcy ustalą inny sposób Waszej pracy.
4. Gdy korzystacie z komputera, tableta lub smartfona z kamerą internetową, słuchawkami i mikrofonem – sprawdźcie działanie tych urządzeń na przykładowym połączeniu ze swoimi rówieśnikami lub innymi osobami.
5. Jeśli zajęcia są prowadzone on-line, czyli w czasie rzeczywistym, pamiętajcie, by kilka minut wcześniej zalogować się w odpowiednim miejscu.
6. Starajcie się aktywnie uczestniczyć w zdalnym nauczaniu. Początkowo taka forma nauki może budzić Wasze obawy, ale przekonacie się, że może być przystępna i atrakcyjna – o to bardzo starają się Wasi nauczyciele.
7. Starajcie się systematycznie odrabiać zadania domowe i wykonywać wymagane przez nauczyciela aktywności - nie przedłużajcie niepotrzebnie czasu spędzonego przy komputerze. Pamiętajcie, by nie kopiować gotowych rozwiązań i tekstów. Przekazujcie nauczycielowi tylko swoje rozwiązania i materiały.
8. Przestrzegajcie zasad bezpieczeństwa w intrenecie i higieny pracy z komputerem oraz innymi urządzeniami. Informujcie rodziców (opiekunów) o wszystkich sytuacjach, które wzbudziły Wasz niepokój.
9. W miarę możliwości starajcie się pomagać swoim koleżankom i kolegom z klasy, jeśli mają jakieś trudności w odebraniu wiadomości od wychowawcy lub nauczycieli.
10. Pamiętajcie, że czasem mogą wystąpić trudności w połączeniu z internetem – nie martwcie się, nauczyciele biorą to pod uwagę, bo też mogą mieć taki problem. Cierpliwie czekajcie, na pewno potem udzielą porady, jak możecie uzupełnić wiedzę, by nie mieć zaległości.
11. Uczycie się w domu ale pamiętajcie o przerwach i czasie wolnym – w razie poczucia zbyt dużego obciążenia sygnalizujecie to wychowawcy i nauczycielowi przedmiotu.
12. Drodzy uczniowie klas ósmych - skorzystajcie z materiałów publikowanych przez Centralną Komisję Egzaminacyjną, w tym z próbnych testów. Pomogą Wam lepiej przygotować się do egzaminu.
13. Bardzo ważne – ZOSTAŃCIE W DOMU!
Powodzenia i do zobaczenia w szkole!
Pedagog szkolny 

Pedagog szkolny poleca – To warto przeczytać!

Szanowni Państwo!

Zachęcam do przeczytania artykułu dotyczącego radzenia sobie z lękiem i rozmowy z dzieckiem o epidemii: link poniżej

https://zwierciadlo.pl/psychologia/jak-radzic-sobie-z-lekiem-i-jak-rozmawiac-o-epidemii-z-dzieckiem-w-rozmowie-z-dr-tomaszem-srebnickiem?utm_source=portal&utm_medium=jak-radzic-sobie-z-lekiem-i-jak-rozmawiac-o-epidemii-z-dzieckiem-w-rozmowie-z-dr-tomaszem-srebnickiem&utm_campaign=tabs-,  

Pedagog szkolny poleca!

Ta pozycja zachęca Państwa do pomocy dzieciom w zrozumieniu sytuacji związanej z pandemią oraz łagodzenia stresu, który może się pojawić w tym czasie. Psycholog Manuela Molina Cruz opracowała książeczkę, która może pomóc rodzicom wytłumaczyć dziecku co się obecnie dzieje. Załączam link do strony, na której bezpłatnie można pobrać plik. Życzę przyjemnej lektury!

https://drive.google.com/file/d/10xQsdvUgLmrHQpDZgcSXtL49JDeTcBr5/view?ml_subscriber=1376984656485816176&ml_subscriber_hash=a6l6 

Pedagog informuje!

Centrum Medyczne Multimed informuje,
że w Przychodni w Kaliszu,
ul. Majkowska 13A,
od dnia 1.04.2020r. istnieje nowa
PORADNIA PSYCHOLOGICZNO – PSYCHOTERAPEUTYCZNA
DLA DZIECI I MŁODZIEŻY
działająca w oparciu o kontrakt z Narodowym Funduszem Zdrowia, co znaczy, że pacjenci nie płacą za porady.
Poradnia jest przeznaczona dla dzieci i młodzieży do 21r. życia, pod warunkiem kontynuowania nauki.
Jeżeli Twoje dziecko, nastolatek:
- ma obniżony nastrój, lęki;
- przeżywa trudności w kontaktach z rówieśnikami lub izoluje się od nich;
- ma problemy z nauką;
- nie panuje nad złością i swoim zachowaniem;
- używa narkotyków, alkoholu, nadużywa internetu, telefonu, gier;
- sprawia problemy wychowawcze;
- doświadcza rozstania rodziców lub innego rodzaju przykrej sytuacji;
- znajduje się z jakiegokolwiek powodu w trudnej sytuacji życiowej;
- nie radzi sobie z codziennymi problemami;
- ma niskie poczucie własnej wartości;
- ma pesymistyczne podejście do życia;
- cierpi na dolegliwości zdrowotne bez jakiejkolwiek przyczyny medycznej,
- dokonuje samookaleczeń;
- sprawia trudności, które Ciebie niepokoją;

DO PORADNI NIE JEST WYMAGANE SKIEROWANIE.

Poradnia jest czynna:
od poniedziałku do piątku w godz. 800 – 2000
w soboty w godz. 800 – 1100.
W poradni pracują wysokiej klasy specjaliści psychologii i psychoterapii.
W przypadkach koniecznych jesteśmy w stanie zapewnić poradę psychiatry dziecięcego również w ramach NFZ.
Aktualnie w sytuacji epidemii koronawirusa nie jest konieczny bezpośredni kontakt z nami. Zarówno rejestracja jak i porady mogą odbywać się telefonicznie lub za pomocą połączeń video.

ZAPRASZAMY

Centrum Medyczne Multimed
Poradnia Psychologiczno – Psychoterapeutyczna
dla Dzieci i Młodzieży
ul. Majkowska 13A
62-800 Kalisz
tel. 782 899 298, 62 501 86 18
www.multimed24.pl

Psycholog radzi!

Uczeń posiadający orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego -Zespół Aspergera 
Propozycje edukacyjno-terapeutyczne dla Rodziców uczniów i nauczycieli. 
 
FILMY EDUKACYJNO-TERAPEUTYCZNE: budujące świadomość w temacie spektrum autyzmu. 
1.Niesamowite Rzeczy się zdarzają (Narrator: Kayah): 
 
https://www.youtube.com/watch?v=QLv-dvLCgAg&feature=emb_   

2.Świat oczami dzieci ze spektrum autyzmu: 
https://www.youtube.com/watch?v=7y7v_ePzMcE&t=6s   
 
FILMY INSTRUKTAŻOWE :  pomagają na modelowanie zachowań na podstawie wzoru przedstawionego na filmie. 
1.Dziesięć rzeczy, które każde dziecko z autyzmem chciałoby abyś o nim wiedział: 
 
https://www.youtube.com/watch?v=g2DmGatxb6A   

2.Duże sprawy w małych głowach: 
https://www.youtube.com/watch?v=N1sTKBOs78A   
 
LINKI DO ĆWICZEŃ TERAPEUTYCZNYCH :  wykorzystanie relaksacji ma ogromny walor terapeutyczny. Pozwala regulować poziom napięcia stresowego, szybko regeneruje siły, łagodzi niepokój, zwiększa kontakt z własnym ciałem i uczy panowania nad własnymi emocjami. 
W pracy z dziećmi, które doświadczają różnych trudności, niepowodzeń dydaktycznych, regularnie prowadzona relaksacja nie tylko odpręża i daje wewnętrzne ukojenie, ale również wzmacnia ich wiarę we własne możliwości, uczy, jak radzić sobie z własną złością i frustracją, jak osiągnąć wewnętrzną równowagę    w organizmie. 

1. Najskuteczniejsza metoda relaksacji dla dzieci: 
https://www.youtube.com/watch?v=F5L9s0x1FgI   
 

Informacja pedagoga szkolnego! 

Masz podejrzenie zakażenia koronawirusem? Sprawdź, co robić! Link poniżej:

https://www.kalisz.pl/dla-mieszkanca/aktualnosci/masz-podejrzenie-zakazenia-koronawirusem-sprawdz-co-robic,26141  

 

Szanowni Państwo,
Proszę zapoznać się z informacją dotyczącą ograniczenia w funkcjonowaniu Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej nr 1 w Kaliszu.
W okresie czasowego ograniczenia funkcjonowania Poradni:
wstrzymane są bezpośrednie wizyty interesantów w siedzibie Poradni – prosimy o kontakt telefoniczny z Rejestracją w godz. 08.00 – 13.00, pod nr. 62-764-00-00 lub wysłanie wiadomości e - mail na adres: poradnia@ppp1kalisz.pl ;w sytuacjach wyjątkowych, szczególnie pilnych istnieje możliwość indywidualnej konsultacji psychoterapeutycznej na terenie Poradni, wyłącznie po wcześniejszym telefonicznym lub mailowym skontaktowaniu się z Poradnią oraz uzgodnieniu i zakwalifikowaniu problemu jako wymagającego niezwłocznej interwencji terapeutycznej.
Specjaliści pełnią dyżur telefoniczny na terenie Poradni – dla mieszkańców Miasta Kalisza – konsultacje specjalistyczne wyłącznie w celu wsparcia w sytuacji kryzysu psychicznego związanego z epidemią COVID-19 :
OD PONIEDZIAŁKU DO PIĄTKU
w godz.: 08.00-20.00 numery telefoniczne
797-702-493
797-702-489
601-330-586
W WEEKEND: 18 – 19 KWIETNIA
specjaliści pełnią dyżur telefoniczny dla mieszkańców Miasta Kalisza – konsultacje specjalistyczne wyłącznie w celu wsparcia w sytuacji kryzysu psychicznego związanego z epidemią COVID-19 pod numerami telefonów:
797-702-493 – sobota, 18 kwietnia, 08.00-20.00
797-702-489 – niedziela, 19 kwietnia, 08.00-20.00

Pedagog szkolny poleca!

Drodzy Rodzice i Uczniowie!
Zabawa może być terapią na nudę, apatię i depresję. Czas spędzony w domu może być ciekawy i wesoły. Zapraszam do wspólnej zabawy. Poniżej kilka propozycji umilających czas pozostawania w domu.
Zabawa1.
Zabawa „Zimno –Ciepło”. Poproś rodzica, aby schował przed Tobą kilka przedmiotów, a następnie używając słów Zimno - Ciepło nakierował Cię na nie. Wygrasz, jeśli je wszystkie odnajdziesz.
Zabawa 2.
Napisz swoją własną książkę, komiks lub pamiętnik. Możesz w niej opisać, co tylko chcesz. To, co czujesz każdego dnia będąc w domu z rodzeństwem i rodzicami, co cię w tym czasie bawi i śmieszy. Udokumentuj życie Twojego pupila. Może masz wiele anegdot z nim związanych. Możesz również opisać wymyśloną przez siebie historyjkę. Kto wie, a może to właśnie Ty zostaniesz w przyszłości rozchwytywanym pisarzem?
Zabawa 3.
Zabawa w zgadywanie „Co to jest”. Poproś rodzica, aby schował w worku lub pudełku kilka przedmiotów. Twoim zadaniem będzie odgadnąć, co trzymasz w rączkach używając jedynie zmysłu dotyku.
Zabawa 4.
Do zabawy możesz wykorzystać stare gazety i papier, z których zrób kule. Możesz je wykorzystać do walki na kule (tu potrzebne będą dwie lub więcej osób), rzucanie do celu, rzucanie do kosza, lub mini piłka nożna.

Aby wesprzeć rodziców, MEN przygotowało poradnik dotyczący kształcenia na odległość. Uwzględniono w nim zadania nauczycieli i specjalistów, a także wskazówki dla rodziców, przykładowe metody pracy z uczniami, informacje na temat materiałów do wykorzystania w pracy z uczniami ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, w tym z niepełnosprawnością. Oto część dokumentu skierowana do rodziców:
Drodzy Rodzice!
Dyrektorzy oraz nauczyciele ze szkół i placówek do których uczęszczają Państwa dzieci, dokładają wszelkich starań, aby w różnych formach kontynuować nauczanie na odległość. W obecnej sytuacji Państwa rola – rodziców, którzy wspierają swoje dzieci w uczeniu się w domu – nabiera nowego znaczenia. Zachęcamy do podjęcia współpracy i komunikowania się ze szkołą w zakresie organizacji zdalnego nauczania, jeżeli to możliwe również do udzielania pomocy nauczycielom i uczniom szkoły. Przekazujemy kilka wskazówek, które mogą być pomocne w kształceniu na odległość. Narzędzia i aplikacje wykorzystywane do kontynuowania nauki na odległość, mogą także wspierać rozwijanie pasji oraz zainteresowań Państwa dzieci i na stałe stać się ważnym elementem ich kształcenia.
Rodzicu,
1.W obecnej sytuacji nauka w domu jest koniecznością. Trzeba jednak pamiętać, że ten szczególny czas powinien być przeznaczony nie tylko na naukę, ale także na rozwijanie pasji i zainteresowań dziecka oraz na odpoczynek i wzmacnianie relacji rodzinnych.
2. Zaplanuj czas dziecka i podziel go na np. cztery grupy:
a. edukacja – będą to np.: indywidualna praca ucznia z materiałami przekazanymi czy wskazanymi przez nauczyciela i według jego wskazówek, zajęcia prowadzone przez nauczyciela on-line (w czasie rzeczywistym) oraz inne formy nauki ucznia (w tym wykonywanie prac domowych, ćwiczeń, lektura),
b. sport – w obecnej sytuacji to przede wszystkim wszelkiego rodzaju aktywności ruchowe możliwe do wykonania w warunkach domowych, w tym proste rozgrzewki/rozciągania,
c. dom – to obowiązki domowe, w których wypełnianie dziecko powinno być zaangażowane (sprzątanie, pomoc przy posiłkach), obowiązki, czasem najbardziej żmudne mogą być atrakcyjne, bo jest to czas spędzony wspólnie z rodziną,
d. rozrywka – to każda forma zabawy i odpoczynku, która minimalizuje poczucie braku kontaktu z rówieśnikami, okazja do podzielenia się z dziećmi swoimi pasjami, wspólne gry planszowe.
3. Nauka w domu, w sposób bardziej samodzielny, staje się rzeczywistością.
Zachęcaj swoje dziecko do samodzielnej pracy.
4. Pozostań w kontakcie z wychowawcą i nauczycielami. Udostępnij im swój numer telefonu, adres mailowy, korzystaj z dziennika elektronicznego, sprawdzaj stronę internetową szkoły.
5. Zgłaszaj szkole na bieżąco swoje spostrzeżenia i wnioski, w szczególności dotyczące przebiegu uczenia na odległość, np. trudności techniczne, zasoby i możliwości sprzętowe dostępne dla Twojego dziecka.
6. Pomóż dziecku, szczególnie w przypadku dzieci młodszych, zorganizować warunki do nauki w domu – kącik, pomieszczenie, dostęp do komputera, tablet itd.
7. Wspólnie z dzieckiem ustalcie godziny nauki, przeplatane odpoczynkiem (zabawa, sport, rozrywka) lub innymi aktywnościami, np. prace w domu na rzecz rodziny.
8. Zachęcaj dziecko do systematycznego uczenia się. Nagradzaj za pilność, systematyczność i samodzielną naukę.
9. Pomóż dziecku w pobieraniu materiałów, zrozumieniu poleceń. Motywuj do samodzielnego rozwiązania zadań, doradź, w jaki sposób ma przechowywać pobrane materiały i swoje rozwiązania.
10. Jeżeli Twoje dziecko zdaje w tym roku egzamin ósmoklasisty, egzamin maturalny lub egzamin zawodowy, zachęć do skorzystania z materiałów publikowanych przez CKE, w tym z próbnych testów.
11. Zwróć szczególną uwagę dziecka na bezpieczne korzystanie z internetu. Przydatne informacje dotyczące zasad bezpieczeństwa w sieci znajdziesz w dalszej części poradnika, jak również na stronie https://ose.gov.pl/pakietyedukacyjne
12. Nadzoruj działania dziecka w sieci i rozmawiaj z nim o podejmowanych przez nie aktywnościach.
13. Sprawdź komunikaty publikowane na stronach Ministerstwa Edukacji Narodowej i Ministerstwa Cyfryzacji, dotyczące planowania i realizacji nauki zdalnej:
https://www.gov.pl/web/edukacja/nauka-zdalna 

https://www.gov.pl/web/edukacja/lekcje-z-internetu 

https://www.gov.pl/web/cyfryzacja/nauczycielu-poprowadz-lekcje-online 

 

Pedagog radzi! 

Specyficzne trudności, z którymi zmagają się osoby z zaburzeniami ze spektrum autyzmu, na pierwszy rzut oka nie dają się łatwo zauważyć, przez co zachowanie tych osób jest często odbierane jako prowokacja.

Link do bliższego zapoznania się z tematem w magazynie psychologicznym „Charaktery” : https://charaktery.eu/artykul/autyzm-i-zespol-aspergera-wprowadzenie 

Jak rozpoznać u dziecka zespół Aspergera? Odpowiada Agnieszka Aksamit-Oknińska z Warszawskiego Ośrodeka Psychoterapii i Psychiatrii WOPP.

Link do bliższego zapoznania się z tematem : https://www.youtube.com/watch?v=i-ImfKoy7js