Zajęcia przeprowadzone metodą projektów 2017/2018
Wykaz programów własnych realizowanych w Szkole podstawowej nr 1 w Kaliszu w roku szkolnym 2016/2017
Udział w szkoły w projektach zewnętrznych oraz realizacja programów zewnętrznych
Udział w szkoły w projektach zewnętrznych oraz realizacja programów zewnętrznych w roku szkolnym 2014/2015
- „Klub Czterech Żywiołów” - projekt przyrodniczy organizowany przez Wydawnictwo Nowa Era oraz Polską Grupę Energetyczną (Warszawa)
- uczniowie rozwijają własne przyrodnicze zainteresowania;
- uczniowie swoją działalnością promują postawy ekologiczne;
- uczniowie potrafią właściwie zareagować wobec działań szkodliwych dla środowiska naturalnego;
- Renata Karolak, Julita Kowalska - „Elektroodpady” - projekt edukacyjny w ramach „Kaliskiej Przygody z Odpadami”, organizowany przez Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli (Kalisz)
- uczniowie rozróżniają elektoroodpady oraz potrafią odpowiednio je składować;
- uczniowie potrafią określić zagrożenia wynikające z nieodpowiedniego składowania elektrośmieci;
- uczniowie swoją działalnością promują postawy ekologiczne;
- Bożena Zalewska, Renata Karolak, Beata Muszyńska - „Odkrywamy Talenty” - ogólnopolski projekt systemowy dotyczący opracowania i wdrożenia kompleksowego systemu pracy z uczniem zdolnym, realizowany przez Ośrodek Rozwoju Edukacji (Warszawa)
- uczniowie promują własne uzdolnienia i zainteresowania artystyczne, sportowe, przedmiotowe oraz społeczne i obywatelskie w różnorodnych działaniach pozalekcyjnych;
- uczniowie wykazują się twórczym myśleniem oraz podnoszą wiarę w swoje możliwości;
- uczniowie aktywnie i twórczo wykorzystują czas wolny;
- Renata Karolak, Beata Muszyńska, Agnieszka Fiechowska, Joanna Kucharska, Paulina Kryszak, Marek Ignasiak, Maciej Siemianowski - „Moje miasto bez elektrośmieci” - ogólnopolski program edukacyjny organizowany przez ElektroEko Organizację Odzysku Sprzętu Elektrycznego i Elektronicznego SA (Warszawa)
-uczniowie prawidłowo postępują ze zużytym sprzętem elektrycznym i elektronicznym;
-uczniowie znają i posługują się pojęciami związanymi z tematyką proekologiczną;
-uczniowie swoją działalnością promują postawy ekologiczne;
- Renata Karolak, Iwona Jankowska, Julita Kowalska, Beata Muszyńska - „Owoce i warzywa w szkole” - ogólnopolski program organizowany przez Agencję Rynku Rolnego (Warszawa)
-uczniowie promują dbałość o zdrowe odżywianie, a tym samych chętniej sięgają po owoce i warzywa;
-uczniowie potrafią wymienić zasady racjonalnego odżywiania się;
-uczniowie aktywnie współpracują na edukacyjnych zajęciach w zakresie tej tematyki;
- Wychowawcy klas I -III - „Mleko w szkole” - ogólnopolski program organizowany przez Agencję Rynku Rolnego (Warszawa)
-uczniowie kształtują w sobie dobre nawyki żywieniowe poprzez spożywanie mleka i przetworów mlecznych;
-uczniowie potrafią wymienić zasady racjonalnego odżywiania się;
-uczniowie aktywnie współpracują na edukacyjnych zajęciach w zakresie tej tematyki;
- Wychowawcy klas I-VI - „Przyjaciel Zippiego” - międzynarodowy program promocji zdrowia psychicznego- kl. 0, organizowany przez Centrum Pozytywnej Edukacji (Warszawa)
-uczniowie poznają różne sposoby radzenia sobie z trudnościami;
-uczniowie wykorzystują nabyte umiejętności w codziennym życiu, a tym samym doskonalą relacje z innymi ludźmi;
-uczniowie potrafią pozytywnie radzić sobie ze zmianami i wyzwaniami, konstruktywnie rozwiązują konflikty, a tym samym dobrze funkcjonują w grupie.
- Małgorzata Urbaniak, Magdalena Mazurek - „Nie pal przy mnie proszę” - Program Edukacji Antytytoniowej dla kl. I, Powiatowej Stacji Sanitarno – Epidemiologicznej (Kalisz)
-uczniowie potrafią wymienić ujemne skutki palenia tytoniu;
-uczniowie wykazują asertywną postawę w stosunku do osób palących w ich otoczeniu;
-uczniowie kształtują postawę odpowiedzialności za zdrowie własne oraz innych;
- Bożena Zalewska, Iwona Miśkiewicz, Joanna Kucharska - „Znajdź właściwe rozwiązanie” - Program Profilaktyki Antytytoniowej dla kl. V, Powiatowej Stacji Sanitarno – Epidemiologicznej (Kalisz)
-uczniowie wykazują postawy asertywne związane z unikaniem czynnego oraz biernego palenia tytoniu;
-uczniowie doskonalą umiejętności radzenia sobie w trudnych i stresujących sytuacjach;
-uczniowie wzmacniają poczucie własnej wartości w grupie;
- Bożena Kaczmarek, Beata Muszyńska - „Zachowaj Trzeźwy Umysł” - ogólnopolska kampania profilaktyczna kl. I – VI organizowana przez Stowarzyszenie Producentów i Dziennikarzy Radiowych (Poznań)
-uczniowie aktywnie współpracują
na edukacyjnych zajęciach w zakresie tej tematyki;
-uczniowie promują zdrowy styl życia;
-uczniowie doskonalą umiejętności radzenia sobie w trudnych i stresujących sytuacjach;
- Wychowawcy klas I - VI - „Moje dziecko idzie do szkoły” - program edukacyjny dla kl. 0 – Powiatowej Stacja Sanitarno – Epidemiologicznej (Kalisz)
-uczniowie kształtują prawidłowe nawyki prozdrowotne;
- uczniowie promują zdrowy styl życia;
-uczniowie potrafią posługiwać się piramidą zdrowego żywienia;
- Małgorzata Urbaniak, Magdalena Mazurek - „Bądźmy zdrowi– wiemy, więc działamy” - program edukacyjny dla kl. 0, Powiatowej Stacji Sanitarno – Epidemiologicznej (Kalisz)
-uczniowie potrafią wskazać wpływ żywienia i aktywności fizycznej na własne zdrowie;
-uczniowie stosują właściwe nawyki i umiejętności prozdrowotne;
-uczniowie aktywnie współpracują na edukacyjnych zajęciach w zakresie tej tematyki;
- Małgorzata Urbaniak, Magdalena Mazurek - „Czyste powietrze wokół nas” - Przedszkolny Program Edukacji Antytytoniowej dla kl. 0, Powiatowej Stacji Sanitarno – Epidemiologicznej (Kalisz)
-uczniowie wykazują asertywną postawę w stosunku do osób palących w ich otoczeniu;
-uczniowie kształtują postawę odpowiedzialności za zdrowie własne oraz innych;
-uczniowie aktywnie współpracują na edukacyjnych zajęciach w zakresie tej tematyki
- Małgorzata Urbaniak, Magdalena Mazurek - „Trzymaj Formę!” - program edukacyjny dla kl. V – VI, Powiatowej Stacji Sanitarno – Epidemiologicznej (Kalisz)
-uczniowie stosują właściwe nawyki i umiejętności prozdrowotne;
-uczniowie promują zasadę aktywnego stylu życia i zbilansowanej diety w oparciu o odpowiedzialność indywidualną i wolny wybór jednostki;
-uczniowie umiejętnie korzystają z informacji zamieszczonych na opakowaniach produktów spożywczych ;
- Bożena Kaźmierczak, Marek Ignasiak, Maciej Siemianowski, Bożena Kaczmarek, Beata Muszyńska, Małgorzata Serocka - „Najlepsza Szkoła” - ogólnopolski program integracyjny (Wrocław)
-uczniowie aktywnie i twórczo wykorzystują czas wolny;
-uczniowie wykazują się twórczym myśleniem oraz podnoszą wiarę w swoje możliwości;
-uczniowie aktywnie włączają się w działania pozalekcyjne proponowane przez środowisko szkolne;
- Joanna Kucharska, Wychowawcy klas I - VI